Man moet arm laten amputeren door infectie na eten van sushi

Een 71-jarige man heeft een deel van zijn linkerarm moeten laten amputeren als gevolg van een gevaarlijke infectie. Die had hij opgelopen na het eten van besmette rauwe vis in een schotel met sushi. Op zijn hand en voorarm ontstonden snel daarna enorme blaren. De dokters stelden vast dat de hand geïnfecteerd was met vibrio vulnificus, een agressieve vleesetende bacterie die in bepaalde gevallen dodelijk kan zijn.

De artsen voerden een spoedoperatie uit om de bacteriën te verwijderen en gaven hun patiënt antibiotica. Maar 25 dagen na de operatie het vlees aan de hand van de patiënt begon af te sterven, moesten de artsen alsnog een deel van zijn linkerarm amputeren.

Vibrio vulnificus is een bacterie die wordt aangetroffen in zout water en die uit dezelfde familie komt als de bacterie die cholera veroorzaakt. Je kan het opnemen door besmet voedsel te eten – meestal zeevruchten. Volgens Newsweek is er vooral bij oesters een hoog risico. Je kan de bacterie ook oplopen als een open wonde in contact komt met besmet (zee)water.

Meer bizar nieuws

Voetbalclub liegt over dood speler

De Leinster Senior Football League davert op zijn grondvesten. De Ierse regionale voetbalcompetitie heeft te maken gehad met een vals sterfgeval. Ballybrack FC, een van…

Japanse man (35) trouwt met hologram

De moeder van Akihiko Kondo weigerde naar zijn bruiloft in de Japanse hoofdstad Tokio te komen, maar haar 35-jarige zoon liet zich daardoor niet weerhouden….

Non wordt pornoster

Acht jaar zat ze in het klooster, de 28-jarige Yudi Pineda. Toen besloot de Colombiaanse het over een heel andere boeg te gooien. Ze zei…

Man (69) wil officieel 20 jaar jonger worden

Emile Ratelband lijdt naar eigen zeggen onder zijn officiële leeftijd. Daarom vroeg de Nederlandse positiviteitsgoeroe vandaag officieel aan de rechter om hem twintig jaar jonger…

Scroll Up