Bloed vrouw wordt blauw na inname van teveel kiespijnmedicatie

GFC NIEUWS- Een 25-jarige vrouw in Rhode Island, VS, werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis, nadat ze kortademig werd en haar huid blauw kleurde.

Toen ze arriveerde, ontdekten artsen dat het niet slechts haar huid was – haar bloed was ook donkerblauw.

De artsen ontdekten dat de vreemde kleur het gevolg was van een kiespijnmedicatie die ze gebruikte.

De avond voordat ze naar het ziekenhuis ging, had de vrouw een behoorlijke hoeveelheid van een kiespijn pijnstiller gebruikt waarin benzocaïne was verwerkt.

Benzocaïne is een stof met een pijnstillende werking wanneer aangebracht op de huid.

In het ziekenhuis werd onthuld dat zuurstofverzadigingsniveau in haar bloed heel laag waren, ongeveer 88%. Gezonde niveaus zijn tussen 97-100%.

Op een gegeven moment dropte het niveau van de vrouw naar 67%.

De artsen ontdekten dat de vrouw methemoglobinemie had – een aandoening van het bloed, meer bepaald door de rode bloedcellen, waardoor de getroffene te weinig zuurstof opneemt.

Hoewel onduidelijk blijft waarom de benzocaïne van invloed was op de vrouw, is ze intussen volledig hersteld.

Zie ook een ander interessant bericht door op de volgende link te klikken>>> DIKKE MENSEN IN SURINAME WORDEN MAGER MET NIEUW AFSLANKMIDDEL

Delen:

Meer gezondheidsnieuws

Tumor van 5,5 kg verwijderd uit maag man

GFC NIEUWS- Een man die ging naar de spoedeisende hulp met ernstige maagpijn moest in allerijl worden geopereerd toen een gigantische tumor werd gespot. Zie…

Delen:

Kraken van nek kan lijden tot beroerte

GFC NIEUWS- Hoewel het kraken van je nek een vrij onschuldige handeling is, kan het in zeldzame gevallen voor ernstige problemen zorgen. Zie ook een…

Delen:
Scroll Up